Semnele unei pompe de apa defecte ...
Afla care sunt semnele unei pompe de apa defecte sau pe cale de a strica
Pentru a nu avea probleme cu motorul in zilele toride ale verii, acesta trebuie sa fie racit asa cum se cuvine. Operatiunea se desfasoara prin intermediul radiatorului, dar cea mai importanta componenta in acest caz este pompa de apa.
Cand aceasta functioneaza corespunzator, masina va mentine o temperatura propice operarii sale, va fi usor de condus si te va duce oriunde ai nevoie. Daca, insa, pompa de apa este defecta sau da semne de uzura grave, te poti astepta chiar la defectiuni serioase ale motorului.
In momentul introducerii pe piata a motorului racit cu apa (diferit de cel racit cu aer), expertii auto au cazut de acord ca pompa de apa, cea responsabila de circulatia agentului de racire in blocul motor, este la fel de importanta pentru motor ca si uleiul. Aceasta idee a ramas adevarata pana in zilele noastre, desi progresul tehnologic a venit si cu sisteme de racire mult mai eficiente. Fara urma de indoiala, pompa de apa a unei masini este cheia functionarii corecte a intregului sistem.
Aceasta este centrifugala si este usor de gasit sub capacul curelei de distributie, pe lateralul motorului. Pompa este angrenata in miscare de cureaua de transmisie a motorului, iar lamele sale forteaza agentul de racire sa curga prin blocul motor, apoi sa revina in radiator, unde este racit de un ventilator propulsat de un flux de aer fortat.
Desi, in cazul masinilor moderne, pompa de apa va rezista mult timp, trebuie sa intelegem ca aceasta nu este deloc indestructibila. Asemenea oricarui dispozitiv mecanic, si pompa isi va semnaliza avaria, in caz de uzura, atat cat proprietarul masinii sa apeleze la un mecanic specializat, care sa o schimbe inainte sa afecteze si alte parti componente ale motorului.
Iata cele mai intalnite semne ca pompa de apa este pe cale sa cedeze:
1. Pierderea lichidului de racire
Pompa de apa are in componenta sa o multitudine de garnituri gandite sa sigileze la interior lichidul de racire si sa asigure un flux constant al acestuia de la radiator la motor.
La un moment dat, aceste garnituri se vor uza, usca, crapa sau chiar deteriora definitiv, caz in care lichidul de racire se va scurge pe pamant, cel mai probabil in partea din fata a masinii, pe centrul motorului.
Daca observi pete de acest gen, verzi sau, dupa caz, rosii, apeleaza la un specialist pentru investigarea problemei. De cele mai multe ori, este vorba despre scurgeri ale pompei de apa care pot fi reparate inainte de inrautatirea situatiei.
2. Sunete scoase de rotile de transmisie slabite ale pompei de apa
Din cand in cand, este foarte posibil sa auzi un sunet foarte inalt venind dinspre partea frontala a motorului. Acesta este cauzat, in cea mai mare parte a cazurilor, de o curea slabita care creeaza un bazait armonic in momentul miscarii.
Aceasta curea este semnul ca rotile de transmisie s-au slabit sau ca rulmentii care opereaza pompa de apa s-au uzat. Daca rulmentii ajung sa cada in interiorul pompei, aceasta nu mai poate fi reparata si va fi necesara inlocuirea ei.
https://www.youtube.com/watch?v=fkIXv7r_DYU
In cazul in care auzi acest zgomot puternic si, mai mult, acesta se intensifica in volum pe masura ce accelerezi, singura solutie valabila este apelarea la un mecanic specialist si inspectia urgenta a masinii.
3. Supraincalzirea motorului
In momentul in care pompa de apa nu mai functioneaza, lichidul de racire nu va ma circula prin blocul motor. Rezultatul este supraincalzirea acestuia si, daca situatia nu este remediata in cel mai scurt timp, daune la diferite parti componente ale motorului.
Printe ele se numara capete de cilindri crapate, garnituri dezmembrate sau pistoane arse. Daca observi ca temperatura motorului creste in mod frecvent, mai mult decat sigur e vorba despre probleme cu pompa de apa. Apeleaza la un mecanic si, daca e cazul, inlocuieste-o.
4. Aburi fierbinti care ies din radiator
Daca observi, in timp ce conduci, aburi iesind prin partea din fata a motorului, fii sigur ca este un semn cat se poate de clar al supraincalzirii acestuia. Asa cum spuneam mai sus, motorul va mentine o temperatura constanta atata timp cat pompa de apa functioneaza corect si recircula lichidul de racire pana la un radiator functional.
In momentul in care observi aburi iesind prin partea din fata a motorului, este absolut necesar sa opresti masina intr-o zona sigura si sa iei legatura cat mai rapid cu un mecanic. Nu e deloc o idee buna sa circuli in aceste conditii asa ca, apeleaza la un vehicul de remorcare, la final iti vei da seama ca te-a costat mult mai putin decat inlocuirea intregului motor.
In concluzie, de fiecare data cand te intalnesti cu aceste avertismente, cea mai buna solutie este sa apelezi la un mecanic specialist, care va repara sau inlocui pompa de apa si te vei putea intoarce la drum fara intarzieri prea mari.
Pentru a nu avea probleme cu motorul in zilele toride ale verii, acesta trebuie sa fie racit asa cum se cuvine. Operatiunea se desfasoara prin intermediul radiatorului, dar cea mai importanta componenta in acest caz este pompa de apa.
Cand aceasta functioneaza corespunzator, masina va mentine o temperatura propice operarii sale, va fi usor de condus si te va duce oriunde ai nevoie. Daca, insa, pompa de apa este defecta sau da semne de uzura grave, te poti astepta chiar la defectiuni serioase ale motorului.
In momentul introducerii pe piata a motorului racit cu apa (diferit de cel racit cu aer), expertii auto au cazut de acord ca pompa de apa, cea responsabila de circulatia agentului de racire in blocul motor, este la fel de importanta pentru motor ca si uleiul. Aceasta idee a ramas adevarata pana in zilele noastre, desi progresul tehnologic a venit si cu sisteme de racire mult mai eficiente. Fara urma de indoiala, pompa de apa a unei masini este cheia functionarii corecte a intregului sistem.
Aceasta este centrifugala si este usor de gasit sub capacul curelei de distributie, pe lateralul motorului. Pompa este angrenata in miscare de cureaua de transmisie a motorului, iar lamele sale forteaza agentul de racire sa curga prin blocul motor, apoi sa revina in radiator, unde este racit de un ventilator propulsat de un flux de aer fortat.
Desi, in cazul masinilor moderne, pompa de apa va rezista mult timp, trebuie sa intelegem ca aceasta nu este deloc indestructibila. Asemenea oricarui dispozitiv mecanic, si pompa isi va semnaliza avaria, in caz de uzura, atat cat proprietarul masinii sa apeleze la un mecanic specializat, care sa o schimbe inainte sa afecteze si alte parti componente ale motorului.
Iata cele mai intalnite semne ca pompa de apa este pe cale sa cedeze:
1. Pierderea lichidului de racire
Pompa de apa are in componenta sa o multitudine de garnituri gandite sa sigileze la interior lichidul de racire si sa asigure un flux constant al acestuia de la radiator la motor.
La un moment dat, aceste garnituri se vor uza, usca, crapa sau chiar deteriora definitiv, caz in care lichidul de racire se va scurge pe pamant, cel mai probabil in partea din fata a masinii, pe centrul motorului.
Daca observi pete de acest gen, verzi sau, dupa caz, rosii, apeleaza la un specialist pentru investigarea problemei. De cele mai multe ori, este vorba despre scurgeri ale pompei de apa care pot fi reparate inainte de inrautatirea situatiei.
2. Sunete scoase de rotile de transmisie slabite ale pompei de apa
Din cand in cand, este foarte posibil sa auzi un sunet foarte inalt venind dinspre partea frontala a motorului. Acesta este cauzat, in cea mai mare parte a cazurilor, de o curea slabita care creeaza un bazait armonic in momentul miscarii.
Aceasta curea este semnul ca rotile de transmisie s-au slabit sau ca rulmentii care opereaza pompa de apa s-au uzat. Daca rulmentii ajung sa cada in interiorul pompei, aceasta nu mai poate fi reparata si va fi necesara inlocuirea ei.
https://www.youtube.com/watch?v=fkIXv7r_DYU
In cazul in care auzi acest zgomot puternic si, mai mult, acesta se intensifica in volum pe masura ce accelerezi, singura solutie valabila este apelarea la un mecanic specialist si inspectia urgenta a masinii.
3. Supraincalzirea motorului
In momentul in care pompa de apa nu mai functioneaza, lichidul de racire nu va ma circula prin blocul motor. Rezultatul este supraincalzirea acestuia si, daca situatia nu este remediata in cel mai scurt timp, daune la diferite parti componente ale motorului.
Printe ele se numara capete de cilindri crapate, garnituri dezmembrate sau pistoane arse. Daca observi ca temperatura motorului creste in mod frecvent, mai mult decat sigur e vorba despre probleme cu pompa de apa. Apeleaza la un mecanic si, daca e cazul, inlocuieste-o.
4. Aburi fierbinti care ies din radiator
Daca observi, in timp ce conduci, aburi iesind prin partea din fata a motorului, fii sigur ca este un semn cat se poate de clar al supraincalzirii acestuia. Asa cum spuneam mai sus, motorul va mentine o temperatura constanta atata timp cat pompa de apa functioneaza corect si recircula lichidul de racire pana la un radiator functional.
In momentul in care observi aburi iesind prin partea din fata a motorului, este absolut necesar sa opresti masina intr-o zona sigura si sa iei legatura cat mai rapid cu un mecanic. Nu e deloc o idee buna sa circuli in aceste conditii asa ca, apeleaza la un vehicul de remorcare, la final iti vei da seama ca te-a costat mult mai putin decat inlocuirea intregului motor.
In concluzie, de fiecare data cand te intalnesti cu aceste avertismente, cea mai buna solutie este sa apelezi la un mecanic specialist, care va repara sau inlocui pompa de apa si te vei putea intoarce la drum fara intarzieri prea mari.
Comentarii
Trimiteți un comentariu
Pentru sugestii.....aici!